ביחד אנחנו חזקים. לחוד – חסרי סיכוי

התנועה הקיבוצית

בשבועות האחרונים פעלו במטה התנועה הקיבוצית, ביחד עם שותפיהם במרחב הכפרי וחברי הכנסת הקיבוצניקים מהמפלגות השונות, בקדחתנות בכדי לנטרל סיכונים שהתגלו בטיוטת חוק ההסדרים ותקציב המדינה.

בתנועה הקיבוצית זיהו ארבע תכניות המאיימות באופן ישיר ומהותי על המשך קיומם של הקיבוצים והמושבים. החמורה והמאיימת ביותר שבהן הייתה הכוונה להגדיר את הקיבוצים כ"שותפים מוגבלים". שינוי כזה היה מביא לחיסול רעיון הקיבוץ דה פקטו. התוכנית השנייה הייתה להעלות את דמי ההיוון לבניה בקיבוצים באופן אבסורדי מ- 91% ל- 98% ואף ל 100%. הגזרה השלישית הייתה הארכת חוק הוותמ"ל לארבע שנים נוספות והרביעית היא הרפורמה החד צדדית בחקלאות והורדת המכסים.

דוד וינשטיין, שותף במחלקה המסחרית במשרד, העומד בראש פעילותו הרב-תחומית של המשרד בכל הקשור עם חקלאות, התיישבות, אגודות שיתופיות ומערכות קיבוציות, מייצג את קיבוץ עלומים וסייע רבות  במאבק למזכ"ל התנועה, ניר מאיר, שהיה בקשר רציף ויומיומי עם ראשי מפלגות הקואליציה והסתייע במזכ"ל הקיבוץ הדתי היוצא, אמיתי פורת, מזכ"ל תנועת המושבים, עמית יפרח, מנכ"ל ברית פיקוח, רו"ח ירון רייכמן  ועו"ד שלומית שיחור-רייכמן, רשמת האגודות השיתופיות. גם יעקב בכר, יו"ר התאחדות הארגונים הכלכליים הקיבוציים, לקח חלק במאמץ המרוכז הזה. בינתיים המאמצים נושאים פרי, וסעיפי מיסוי השותפויות וההיוון המוגדל אינם מופיעים בתקציב המדינה ובחוק ההסדרים אשר אושרו בממשלה.

לקריאת הכתבה במלואה לחצו כאן