כלי בינה מלאכותית הם אמצעי-עזר שהשימוש בו צריך להיעשות בתבונה ובאחריות

כלכליסט

בימים אלו שבהם הבינה המלאכותית חודרת לכל תחום, קיבלנו תזכורת מהדהדת מבית המשפט המחוזי בתל אביב, לאחריות המקצועית המוטלת על עורכי הדין בבואם להשתמש בכלים חדשניים אלו.

משרדנו ייצג את שירותי בריאות כללית בבקשה לאישור תובענה ייצוגית בסך 3.8 מיליארד ש"ח, שהוגשה נגד כלל קופות החולים בישראל, בקשר לשירותי בריאות הנפש בקהילה.

עיון במסמכים שהוגשו לבית המשפט על ידי עורך הדין שהגיש את הבקשה, העלה שהוא הסתמך, עקב שימוש בכלי בינה מלאכותית, על פסיקה וסעיפי חוק שאינם קיימים, וכן ניסה לעקוף את הוראות סדר הדין, באופן פסול. נוכח זאת הגשנו בקשה לסילוק על הסף של הבקשה לאישור תובענה ייצוגית. בפסק דין סדור ומפורט, שטרם ניתן כמותו בהליכים ייצוגיים, בית המשפט המחוזי קיבל את עמדתנו במלואה, סילק על הסף את הבקשה לאישור תובענה ייצוגית, חייב את מגיש הבקשה בהוצאות אישיות, ואף קבע כי הוא אינו כשיר לשמש כבא-כוח מייצג, לא בהליך זה ולא בהליך אחר שיוגש תחתיו בעתיד.

החלטה זו היא תזכורת חדה וברורה לכך שגם בעידן של כלים טכנולוגיים מתקדמים, אין תחליף לניסיון מקצועי, לבדיקה יסודית של העובדות וההלכות המשפטיות ולאחריות מקצועית של עורך הדין.

את שירותי בריאות כללית ייצגו ממשרדנו,  שי תמר, שותף במחלקת ליטיגציה ויישוב סכסוכים, ביחד עם עו"ד עדי ערמן מהמחלקה.

לקריאת הכתבה במלואה בכלכליסט