הנשים שפרצו דרך בתחום איכות הסביבה

Ynet

שילוב של אקולוגיה ופמיניזם יצר את המונח "אקו-פמיניזם", המציף מיד את השאלה המתבקשת, מה זה ומה הקשר? ד״ר ציפי איסר איציק, ראש מחלקת הגנת הסביבה קלינטק ואנרגיה נקיה במשרדנו, במאמר מפרגן לנשים פורצות דרך בתנועה הסביבתית העולמית לרגל יום האישה הבינלאומי.

המאמר עוסק בשלוש נשים פורצות דרך במאבקן הסביבתי. לסיפורן של שלוש הגיבורות הסביבתיות הללו, פורצות הדרך בתחום הסביבתי, מתווסף גם המימד הפמינסטי. קרסון הייתה בין הנשים הראשונות שנשכרו לעבודה על ידי הממשל האמריקני במשרה מלאה ובתפקיד מקצועי, כביולוגית מים צעירה. וואנגארי הייתה האישה הראשונה במרכז ומזרח אפריקה שקיבלה תואר דוקטור ובהמשך פרופסור וראש מחלקה באוניברסיטה וכן שזכתה בפרס נובל לשלום מאזור זה. גיבס הייתה האישה הראשונה בארה"ב שהובילה מאבק קהילתי על הזכות לסביבה בריאה.

הישגיהן של נשים אלה הינם הישגים סביבתיים מובהקים, והם רשומים כאבני דרך בהיסטוריה של התנועה הסביבתית העולמית. יחד עם זאת, העובדה שגיבורות הסיפור ההיסטורי המתואר הן נשים, אינה מקרית. ראוי כי סיפורן יסופר, ויעורר השראה להמשך סלילתה של הדרך אותה הן פרצו, דרך המבטאת ומסמלת קידום ערכים של פמינזם וסביבה. לקריאת המאמר המלא שפורסם היום בYnet לחצו כאן